Motivi grada Virovitice

Grad Virovitica, građevine, ulice, parkovi i ribnjaci, kao vječna inspiracija svojim umjetnicima, u djelima Mirka Tomaića ostvaruje ne samo svoju pojavnost, već i prolaznost vremena.Mirko slika grad, njegove vedute i pejzaže, kakav je bio i kakav jest, tijekom dvadesetak godina postajući tako i svojevrstan kroničar gradskih mijena mjerenih ljudskim satom.

Kao samozatajni samozatajni stvaratelj jedinstvenog likovnog senzibiliteta supregnutih osjećaja i umiruće atmosfere svojih djela, Mirko nam predstavlja realističke motive u formi osobne poetske vizije.

U idealnom spoju slikarskih i crtalačkih kvaliteta, od kojih prve prepoznajemo odabirom pastelne palete boja obogaćene kolorističkom modulacijom, a druge skladnim kompozicijama ponegdje naglašene izvjesnim grafizmom  isticanju detalja ili kompozicijskih osi, nastaju intimistički predstavljeni motivi vedrog ugođaja.

Napuštajući realistički, iako ne posve, paletu boja i odabirući modernu, Mirko prestaje biti objektivni promatrač, a postaje moderni slikar koji je oslobodio svoj unutarnji doživljaj svijeta. Šetajući ulicama i krajolicima grada, autor se zaustavlja na motivu koji ga očarava u tom trenutku, bilo da je obavijen suncem, zimskim svjetlom ili maglom, te nam nenametljivo sugerira svoju likovnu osjećajnost i osjetljivost.

Iako se umjetnik opredjeljuje za figurativan prikaz u obličju reducirane forme i slobodnijeg poteza, stvara i magličaste sfumatovske kompozicije na granici apstrakcije. To nam kazuje da umjetnik nastoji povezati nasuprotna izvorišta suvremene kulture i života: tradiciju - istraživanjem što je estetski lijepo i modernizam - istraživanjem što umjetnost čini umjetnošću.

Mirko Tomaić daroviti je umjetnik koji suvereno vlada likovnim umijećem, ali koji se istovremeno ne zadovoljava postignutim, već uvjek iznova kreće dalje istražujući i osmišljavajući nove pristupe stilskom i likovnom izričaju.

Dubravka Sikora, prof.

diplomirana povjesničarka umjetnosti

Slike iz mape